Subject: FW: Lõuna -Eesti aiasaaduste väärindamiskeskus väljaarendamise ehitusprojekt
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 29 Nov 2024 14:12:52 +0200

Tere,

Palun registreerida  see projekt Peeter Uibo töölauale.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Valentina Pure <[email-masked]>
Sent: Friday, November 29, 2024 12:11 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Vs: Lõuna -Eesti aiasaaduste väärindamiskeskus väljaarendamise
ehitusprojekt

Tere

Kas antud VKV profiililõige asendiplaanil on Transpordiameti nõuetele
vastav?

Lugupidamisega

Valentina Pure

[email-masked] <mailto:[email-masked]>  | 53 419 169

 <http://www.ibun.ee/> Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ

Saatja: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 26. november 2024 12:41
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Teema: Lõuna -Eesti aiasaaduste väärindamiskeskus väljaarendamise
ehitusprojekt

Tere,

Olete esitanud meile kooskõlastamiseks Teede Kavand OÜ töö nr 2423 „„Võru
maakond, Setomaa vald, Obinitsa küla, Lõuna-Eesti aiasaaduste
väärindamiskeskuse väljaarendamise ehitusprojekt.

Ristumiskohad riigiteelt 25182 km 18,376, 18, 493 ja 18,578. Osa 14: Teed
ja katendid (TL) Põhiprojekt“ ja Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ töö nr
2024045.1 „Lõuna -Eesti aiasaaduste

väärindamiskeskus  väljaarendamise ehitusprojekt“

Meile esitatud projektlahendustes on Teede Kavand OÜ ja Inseneribüroo
Urmas Nugin OÜ lahendustes vastuolud.

Toon mõningad näited:

*	Riigitee ristumiskohtade lahendused on erinevad  - erinevad
ristumiskoha pöördejooned, erinev vertikaali lahendus –Teede Kavand OÜ
lahendus peab olema ka Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ töös sama moodi
näidatud.
*	Tuletõrje veevõtukoha asukohas on riigitee äärne kraav kahes
projektis erinev, samuti platsi lahendus erinev
*	Tuletõrje veevõtukoha platsile näidatud pöörderaadiuste šabloon –
see ei anna mingit infot  (ka Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ)

Palume üle vaadata ja projektlahendused omavahel kooskõlla viia.

Märkused projektile:

1.	Tuletõrje veevõtukoha plats – miks see plats peab olema siin nii
suur (arvestades, kus paikneb hüdrant)? See on siin üle 700 m2.

Selline plats leiab kasutust kohe ka muu parkimise tarvis, mis siin ei ole
lubatud. Kahe riigitee ristmiku piirkond ning selle nähtavusalad.

2.	Projektis on näidatud plats osaliselt projekteeritud ja siis on
osa platsist valge ala. Kas olemasolev ala on konstruktsioonilt selline,
et see kannatab paakauto raksuse välja?

Projektis valget ala ei jäeta, siis tuleb tähistada olemasolev säiliv
kate, kui see on projekteerija poolt üle vaadatud ja kinnitatud et
konstruktiivne lahendus on sobilik.

3.	Projekteeritud on tehnovõrgu viimine riigitee nr 25130 alt läbi.
Kuidas seda riigitee alt läbi viiakse? Asendiplaanilt ei selgu.
Lõikejooniseid ei ole. Projektlahendus tuleb esitada meile
kooskõlastamiseks.
4.	Tuletõrje veevõtukohale juurdepääs ei ole igapäevane, kas selle
laiust ja pöördeosasid saab vähendada? Pöördekoridoride jooned ei ole
loetavad. Väljasõit riigiteele paremale on puudu. Pööre võib toimuda ka
vastassõidusuuna arvelt.
5.	Tuletõrje veevõtukohale mahasõidu juurde tuleb panna märgid, mis
keelavad seda teistel kasutamast v.a. päästeamet.
6.	Lõikejoonistel ei ole projekteeritud ristumiskohtade riigitee
kattega kokku viimist antud.
7.	Nähtavuskolmnurkade näitamine joonistel on puudulik – ei ole
terviklikult ju näha, läheb aluselt välja. Selle tarvis võib kasutada
maa-ameti aerofotot, et oleks kogu ala selgelt nähtav.

LN1 on antud liituva liiklussageduse puhul alla 100 sõiduki ööpäevas, LN2
on antud liituva liiklussagedusega üle 100 sõiduki ööpäevas.

Milline see liituv liiklussagedus siin olema saab?

Näidatud on küll peatumisnähtavused ja liitumisnähtavused, kuid kuidas
seda tagatakse. Nende kolmnurkade sees on ju ridamisi nähtavust piiravaid
takistusi. Seletuskirjas on öeldud, et nähtavuskolmnurgas tuleb
likvideerida kõrghaljastus ja

muud nähtavust piiravad objektid. Kas kõik võetakse siis puhtaks?

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti
kooskõlastamiseks e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.